Actief & betrokken

Resultaten

De ontwikkeling van uw kind houden we via het dagelijks werken in de klas, toetsen en een leerlingvolgsysteem nauwlettend in de gaten. Natuurlijk is elk kind anders en heeft elk kind een ander niveau. Bij de toetsen van het leerlingvolgsysteem gaat het ons er om dat een kind voldoende heeft bijgeleerd sinds de vorige meting. De resultaten geven ook inzicht in wat een kind nodig heeft om zich verder te ontwikkelen. Ons streven is een continue ontwikkeling waarin kinderen een actieve rol vervullen in hun eigen leerproces.

We zijn trots op de resultaten van onze leerlingen bij de CITO Eindtoets. Voor het 4e jaar op rij scoren de leerlingen van onze school ruim boven het landelijk gemiddelde.

Elkaar

We leren van en met elkaar! Wij werken in alle groepen met coöperatieve werkvormen. Coöperatief leren is een ander woord voor 'samenwerkend leren'. Een manier van leren waarbij het draait om het leren van en met elkaar volgens duidelijke afspraken. De opdrachten die de kinderen krijgen zijn zo ingericht dat leerlingen afhankelijk van elkaar zijn om de activiteit goed uit te voeren, ieders inzet is nodig. De praktijk leert dat deze manier van leren leidt tot betere resultaten. Ieder kind is hierbij verantwoordelijk voor zijn taak en rol.

Omgeving

Wij vinden het belangrijk dat kinderen bewust zijn van de omgeving waarin zij opgroeien. Om de kinderen actief hierbij te betrekken, houden we bijvoorbeeld wekelijks samen het schoolplein schoon. De groepen 1-4 doen dit samen met een bovenbouwgroep. Zo leren kinderen o.a. dat je zorgvuldig met je omgeving moet omgaan. Om dit te ondersteunen scheiden we ons afval en kunnen batterijen en inktpatronen bij ons ingeleverd worden. Daarnaast versturen wij alle post via de ouderportal en hoeven wij geen papieren brieven meer te versturen. Ook hebben we ieder jaar een groot schoolproject waarbij natuur- en milieu educatie een belangrijke rol speelt.